Nowoczesna i przemyślana infrastruktura

 

Głuchów, położony tuż przy węźle Tuszyn (autostrada A1 i droga krajowa nr 12), to dziś jedno z lepiej skomunikowanych miejsc w regionie łódzkim. MDC² wykorzystało ten potencjał, realizując projekt, który odpowiada na potrzeby zarówno firm e-commerce, jak i operatorów logistycznych czy producentów działających na skalę międzynarodową.

 

Docelowo MDC2 Park Łódź South obejmie ponad 81 000 m² powierzchni magazynowej w dwóch budynkach. Pierwszy etap został już oddany do użytku, a druga faza – 29 000 m² nowoczesnej przestrzeni – jest dostępna do wynajęcia.

 

Niższy ślad węglowy i realne działania ESG

 

Projekt został certyfikowany w standardzie BREEAM New Construction na poziomie Excellent, a zastosowane technologie i materiały przekładają się na wyjątkowo niski poziom emisji CO₂. Według niezależnej analizy cyklu życia (LCA), obiekt emituje jedynie 163 kg CO₂e/m², co oznacza 49% mniej niż średnia krajowa i 61% mniej niż średnia globalna.

 

W obiekcie zastosowano:

 

energooszczędne oświetlenie LED, dachy przystosowane do instalacji paneli fotowoltaicznych, system retencji wody deszczowej, ładowarki do aut elektrycznych, wiaty rowerowe, 12-metrową wysokość składowania, oraz strefę Rest & Move z siłownią, boiskiem i miejscem do relaksu i grillowania.

 

Aż 95% materiałów budowlanych użytych przy realizacji inwestycji nadaje się do recyklingu, a zastosowane surowce posiadają Deklaracje Środowiskowe Produktu (EPD).

 

Zaufanie znanych marek

 

Z MDC2 Park Łódź South już korzystają firmy o międzynarodowym zasięgu, takie jak Oriflame i Notino. Obydwie marki wskazują nie tylko na parametry techniczne, ale przede wszystkim na zgodność inwestycji z ich strategiami środowiskowymi.

 

„Obiekt spełnia nasze wymagania w zakresie efektywności energetycznej i zrównoważonego rozwoju. Dzięki tej inwestycji możemy szybciej i sprawniej dostarczać produkty naszym klientom w Polsce i Europie”
– Tomasz Gomułka, Sr. Director Global SC Transformation, Oriflame.

 

„Emisja CO₂ obiektu jest znacznie niższa niż średnia rynkowa, a MDC² to partner, który działa przejrzyście i dotrzymuje słowa.”
– Viktor Kucej, Logistics Business Development Director, Notino.

 

„Bliskość Łodzi i sprawna logistyka pomagają nam być bliżej klientów. To kluczowe dla realizacji naszej misji”
– Jozef Taraba, Logistics Operations Director, Notino.

 

 Kolejna faza zgodnie z wymogami

 

Dostępna powierzchnia w drugiej fazie projektu – 29 000 m² – to propozycja dla firm, które szukają nowoczesnej przestrzeni w centrum kraju, ale też chcą działać zgodnie ze swoimi strategiami ESG. W połączeniu z dobrą lokalizacją, rozbudowaną infrastrukturą i obniżoną emisyjnością CO2, MDC2 Park Łódź South jest atrakcyjną opcją dla firm myślących o energooszczędności i zapewnieniu jak najlepszych warunków pracy dla ludzi.

 

„Chcemy tworzyć przestrzenie, które wspierają rozwój biznesu, ale też są przyjazne dla ludzi i środowiska”
– Adrian Winiarek, Development Director, MDC².

 

źródło: mdc2.pl/news/