Magazyny wędrują na Wschód. To już trzecie centrum dystrybucyjno-logistyczne Panattoni na Lubelszczyźnie. „Na zauważalny wzrost atrakcyjności inwestycyjnej Lublina i całej Polski Wschodniej składa się kilka czynników. Jeden z najistotniejszych to postęp jaki dokonał się w ostatnich latach w infrastrukturze transportowej” – tłumaczy Dorota Jagodzińska-Sasson, Managing Director Panattoni Europe. Chodzi m.in. o nową obwodnicę Lublina, budowę drogi ekspresowej nr 17, która znacząco skróci dojazd do Warszawy (191 km) czy trasy S 19 między Lublinem a Rzeszowem. Ta ostatnia jest częścią budowy szlaku Via Carpatia - paneuropejskiego korytarza transportowego łączącego północ i południe Europy od Litwy – przez Białystok, Lublin, Rzeszów - po Grecję. Jego ukończenie efektywnie połączy regiony Polski Wschodniej z resztą kraju, Europy i świata.
Dużą rolę odgrywa również dostęp do zasobów ludzkich w regionie, którego deficyt zaczynają odczuwać dotychczasowe wielkie zagłębia inwestycyjne. Lubelszczyzna - z ponad dwumilionową populacją, bezrobociem wyższym niż w innych regionach oraz dziewięcioma szkołami wyższymi, w których rocznie kształci się ok. 65 tysięcy osób - jest w stanie zapewnić stały dopływ wykwalifikowanych pracowników.

W Panattoni Park Lublin III developer zaoferuje nowoczesną powierzchnię produkcyjno-magazynową z możliwością elastycznego kształtowania modułów, co zaspokoi wymagania klientów z różnych branż. W Parku powstaną w sumie cztery hale o powierzchni odpowiednio 20 000 m kw., 18 300 m kw., 6 700 m kw. oraz 8 110 m kw.

Pierwsze 12 000 m kw. zostało już wynajęte przez operatorów logistycznych, którzy sukcesywnie rozbudowują sieć swoich terminali dystrybucyjno-przeładunkowych. Wyborowi Panattoni Park Lublin III sprzyjała doskonała lokalizacja nowych magazynów i ich dostępność komunikacyjna. Teren położony jest w rejonie ul. Mełgiewskiej, bezpośrednio przy drodze wojewódzkiej nr 822 i zaledwie 2 km od skrzyżowania z obwodnicą Lublina (węzeł Lublin Zadębie) w ciągu dróg ekspresowych S12 i S17.

Sieć dróg zapewnia dogodne połączenie tak z lotniskiem w Lublinie (10 km) jak dworcem PKP (5 km). Położenie w sąsiedztwie międzynarodowego portu lotniczego, terminala kolejowego oraz w niedużej odległości od wschodniej granicy Unii Europejskiej stwarza optymalne warunki zarówno dla dystrybucji krajowej, jak i międzynarodowej.

 

Źródło: Panattoni