W naszej branży tylko jedno jest pewne – ciągła zmiana. W aktualnej sytuacji to stwierdzenie nabrało nowej wartości, a minione czasy wspominamy z perspektywy jako zdecydowanie stabilniejsze. Dlatego w mojej ocenie klienci oczekują obecnie głównie elastyczności i gotowości do podejmowania niestandardowych wyzwań – mówi Zbigniew Dróżdż, prezes zarządu firmy Franklin Sp. z o.o. sp. k.
Pandemia, która zastała nas w zeszłym roku, przyniosła niesamowicie burzliwy czas, będący okresem bez precedensu w ostatnich kilkunastu latach. Wiele firm, w tym również nieruchomościowych, musiało zmodyfikować zakresy świadczonych usług, a niemal wszystkie zacząć komunikować się w warunkach zbliżonych do kryzysowych. Jak zmieniła się komunikacja na rynku nieruchomości w pandemicznej rzeczywistości, opowie Patrycja Rabińska, właścicielka agencji PR Mariel & Haan Communications.
Zmiany na rynku nieruchomości wywołane pandemią to przede wszystkim powrót do łask magazynów – to one cieszą się obecnie ogromnym zainteresowaniem. Na rynku magazynowym trwa hossa, pojawiają się nowi inwestorzy, a obok nich zaczynają być aktywne także firmy obecne już w Polsce, ale dotąd kojarzone z innymi sektorami nieruchomości. O rosnącym znaczeniu e-commerce, transakcjach typu forward sale, dobrych prognozach dla rynku logistyki i przewagach konkurencyjnych dostawców opowiada Grzegorz Skowroński – radca prawny specjalizujący się w prawie nieruchomości i budowlanym, partner w warszawskim biurze Wolf Theiss.
Przestrzenie przemysłowe na ogół nie kojarzą się ze sztuką a obecność muralu na terenie parku logistycznego jest czymś egzotycznym. Jednak, to stereotypowe wyobrażenie nie powstrzymało Accolade przed realizacją prawdziwego działa sztuki na terenie parku należącego do Accolade w Białymstoku. Powstały mural był efektem konkursu na projekt muralu ogłoszonego w zeszłym roku. Pomysłodawczynią konkursu i osobą odpowiedzialną za wprowadzenie sztuki do Parku była Pani Małgorzata Więcko, Head of Asset Management w Accolade.
4 maja 2021, Warszawa - Accolade potwierdziło swoją silną pozycję inwestora w infrastrukturę dla nowoczesnego biznesu w Polsce. W I kwartale 2021 r. międzynarodowa grupa podpisała nowe umowy najmu o łącznej powierzchni przekraczającej 61 000 mkw. Dzięki temu kwartałowi portfolio Accolade w Polsce powiększyło się o grono 6 nowych najemców, a całkowita powierzchnia najmu wzrosła o ponad 150 000 mkw. rok do roku, osiągając ostatecznie pułap 750 000 mkw.
Dominacja popytu tyko pozornie sprzyja właścicielom powierzchni magazynowych. Tak naprawdę w poszczególnych lokalizacjach konkurencja nadal jest bardzo ostra i trwa walka o najlepszych najemców. Co więcej – ponieważ umowy obecnie zawierane są często negocjowane z wyprzedzeniem kilkunastomiesięcznym i zwykle dotyczą okresów nawet dziesięcioletnich - rośnie odpowiedzialność zarządzających i ich wpływ na finansowy realizację strategii długookresowej dla poszczególnych obiektów - mówi Urszula Rasmussen, Head of Industrial Leasing, White Star Real Estate, które wraz z Tristan EPISO 4 uruchomił projekt Tristar.
Używamy plików cookie, aby zoptymalizować funkcjonalność witryny i zapewnić najlepszą możliwą obsługę.
Ta strona używa plików cookie do przechowywania informacji na komputerze użytkownika.
Niektóre z tych plików cookie są niezbędne, podczas gdy inne pomagają nam poprawić komfort użytkownika, zapewniając wgląd w sposób korzystania z witryny.
Zaakceptuj zalecane ustawienia
Niezbędne pliki cookie
Niezbędne pliki cookie umożliwiają podstawowe funkcje, takie jak nawigacja po stronie i dostęp do bezpiecznych obszarów. Witryna nie może działać prawidłowo bez tych plików cookie i można je wyłączyć tylko poprzez zmianę preferencji przeglądarki.
Analityka
Analityczne pliki cookie pomagają nam ulepszać naszą stronę internetową poprzez gromadzenie i raportowanie informacji na temat jej użytkowania.
Marketing
Używamy marketingowych plików cookie, aby poprawić trafność otrzymywanych kampanii reklamowych.
Pliki cookie udostępniania społecznościowego
Używamy niektórych wtyczek udostępniania społecznościowego, aby umożliwić udostępnianie niektórych stron naszej witryny w mediach społecznościowych.