W naszej branży tylko jedno jest pewne – ciągła zmiana. W aktualnej sytuacji to stwierdzenie nabrało nowej wartości, a minione czasy wspominamy z perspektywy jako zdecydowanie stabilniejsze. Dlatego w mojej ocenie klienci oczekują obecnie głównie elastyczności i gotowości do podejmowania niestandardowych wyzwań – mówi Zbigniew Dróżdż, prezes zarządu firmy Franklin Sp. z o.o. sp. k.
Pandemia, która zastała nas w zeszłym roku, przyniosła niesamowicie burzliwy czas, będący okresem bez precedensu w ostatnich kilkunastu latach. Wiele firm, w tym również nieruchomościowych, musiało zmodyfikować zakresy świadczonych usług, a niemal wszystkie zacząć komunikować się w warunkach zbliżonych do kryzysowych. Jak zmieniła się komunikacja na rynku nieruchomości w pandemicznej rzeczywistości, opowie Patrycja Rabińska, właścicielka agencji PR Mariel & Haan Communications.
Zmiany na rynku nieruchomości wywołane pandemią to przede wszystkim powrót do łask magazynów – to one cieszą się obecnie ogromnym zainteresowaniem. Na rynku magazynowym trwa hossa, pojawiają się nowi inwestorzy, a obok nich zaczynają być aktywne także firmy obecne już w Polsce, ale dotąd kojarzone z innymi sektorami nieruchomości. O rosnącym znaczeniu e-commerce, transakcjach typu forward sale, dobrych prognozach dla rynku logistyki i przewagach konkurencyjnych dostawców opowiada Grzegorz Skowroński – radca prawny specjalizujący się w prawie nieruchomości i budowlanym, partner w warszawskim biurze Wolf Theiss.
Przestrzenie przemysłowe na ogół nie kojarzą się ze sztuką a obecność muralu na terenie parku logistycznego jest czymś egzotycznym. Jednak, to stereotypowe wyobrażenie nie powstrzymało Accolade przed realizacją prawdziwego działa sztuki na terenie parku należącego do Accolade w Białymstoku. Powstały mural był efektem konkursu na projekt muralu ogłoszonego w zeszłym roku. Pomysłodawczynią konkursu i osobą odpowiedzialną za wprowadzenie sztuki do Parku była Pani Małgorzata Więcko, Head of Asset Management w Accolade.
4 maja 2021, Warszawa - Accolade potwierdziło swoją silną pozycję inwestora w infrastrukturę dla nowoczesnego biznesu w Polsce. W I kwartale 2021 r. międzynarodowa grupa podpisała nowe umowy najmu o łącznej powierzchni przekraczającej 61 000 mkw. Dzięki temu kwartałowi portfolio Accolade w Polsce powiększyło się o grono 6 nowych najemców, a całkowita powierzchnia najmu wzrosła o ponad 150 000 mkw. rok do roku, osiągając ostatecznie pułap 750 000 mkw.
Dominacja popytu tyko pozornie sprzyja właścicielom powierzchni magazynowych. Tak naprawdę w poszczególnych lokalizacjach konkurencja nadal jest bardzo ostra i trwa walka o najlepszych najemców. Co więcej – ponieważ umowy obecnie zawierane są często negocjowane z wyprzedzeniem kilkunastomiesięcznym i zwykle dotyczą okresów nawet dziesięcioletnich - rośnie odpowiedzialność zarządzających i ich wpływ na finansowy realizację strategii długookresowej dla poszczególnych obiektów - mówi Urszula Rasmussen, Head of Industrial Leasing, White Star Real Estate, które wraz z Tristan EPISO 4 uruchomił projekt Tristar.
We use cookies to optimise site functionality and give you the best possible experience.
This site uses cookies to store information on your computer.
Some of these cookies are essential, while others help us to improve your experience by providing insights into how the site is being used.
Accept Recommended Settings
Necessary Cookies
Necessary cookies enable core functionality such as page navigation and access to secure areas. The website cannot function properly without these cookies, and can only be disabled by changing your browser preferences.
Analytics
Analytical cookies help us to improve our website by collecting and reporting information on its usage.
Marketing
We use marketing cookies to help us improve the relevancy of advertising campaigns you receive.
Social Sharing Cookies
We use some social sharing plugins, to allow you to share certain pages of our website on social media.