Savills Investment Management, międzynarodowy menedżer inwestycyjny działający na rynku nieruchomości komercyjnych, umacnia swoją pozycję w Polsce. W pierwszej połowie 2025 roku firma zawarła 48 umów najmu obejmujących łącznie ponad 211 000 mkw. powierzchni w sektorach magazynowym, biurowym i handlowym.

 

Magazyny na pierwszym planie

 

Największą aktywność leasingową Savills IM odnotował w sektorze magazynowym, gdzie łączny wolumen transakcji przekroczył 197 000 mkw. Zawarte umowy obejmowały różnorodne metraże – od kilku tysięcy metrów kwadratowych po spektakularne przedłużenie najmu na 72 000 mkw. w jednym z parków logistycznych w Łodzi.

Tym samym logistyka pozostaje kluczowym segmentem działalności Savills IM w Polsce, który zapewnia stabilność portfela i umacnia pozycję firmy na rynku.

 

Biura i retail uzupełniają portfel

 

W sektorze biurowym Savills IM odnotował dobre wyniki w warszawskim kompleksie Gdański Business Center, gdzie podpisano 7 umów na 8 389 mkw. powierzchni, z czego blisko 5 000 mkw. stanowiły nowe najmy. Z kolei w Galerii Katowickiej, jednym z najważniejszych centrów handlowych w Polsce, zawarto 28 umów obejmujących 5 572 mkw. powierzchni, w tym 6 nowych marek i liczne ekspansje.

 

Silna pozycja i wysokie wskaźniki

 

Dzięki aktywności leasingowej, poziom komercjalizacji portfela nieruchomości Savills IM w Polsce sięgnął 96%. Łącznie zarządzany portfel obejmuje aktywa o wartości 1,7 mld euro, w tym 17 centrów logistycznych, biurowiec Gdański Business Center oraz Galerię Katowicką.

 

ESG i nowoczesne zarządzanie

 

Ilona Szafer, Head of Poland, Savills Investment Management, podkreśla, że sukces firmy opiera się na strategiach aktywnego zarządzania:


„Nasza aktywność w zakresie wynajmu umacnia wiodącą pozycję Savills IM na rynku w Polsce, gdzie kładziemy szczególny nacisk na proaktywne zarządzanie, modernizację budynków oraz zrównoważony rozwój. To kluczowe elementy tworzenia wartości dla inwestorów i budowania portfela wysokiej jakości aktywów, odpornych na przyszłe wyzwania.”

 

źródło: Advanced Public Relations